Мистецька лабораторія: «Хочу бути успішним!»
20.01.22 р. для вихователів старшої групи та практичних психологів закладів дошкільної освіти з метою попередження дезадаптації майбутніх першокласників консультантом Ніколовою А. І. та психологом Апостолакі Л. С. організовано мистецьку лабораторію «Хочу бути успішним!».
Альона Іванівна нагадала, що після запуску Нової української школи в 2018 році, всі діти в Україні повинні йти до школи в 6-річному віці незалежно від здібностей. Зауважила, що знання та вміння дітей, які йдуть до школи включають такі відомості: повне ім'я та прізвище, імена батьків і бабусь з дідусями, пори року, назви місяців і днів тижня, назви навколишніх предметів (меблі, посуд, тварини, рослини і т. д.), кольорів, напрямків (право, ліво, низ, верх).
Лілія Сергіївна ознайомила учасників заходу з передумовами успішної шкільної адаптації та складовими психологічної готовності дошкільника. Під час рольової гри «Види готовності до навчання у школі» визначили найважливіші характеристики дитини, яка добре підготовлена до навчання у школі, обговорили моменти, на які треба звернути увагу, щоб неготових до систематичного навчання дітей було якомога менше. Активну участь у роботі вебінару взяла вихователь Броськівського ЗДО.
Консультанти Центру презентували вправи, методики, спрямовані на розвиток і тренування «шкільної зрілості», удосконалення сенсомоторної орієнтації, тонких рухів пальців, дрібної моторики руки, розвиток пізнавальних процесів (довільної уваги, сприйняття, пам’яті), які вихователі можуть використовувати на заняттях з вихованцями.
Стоянова Лариса Михайлівна, практичний психолог дошкільного підрозділу Матроського ЗЗСО презентувала власний досвід роботи «Попередження шкільної дезадаптації як передумова функціонування НУШ». Вона проаналізувала діагностичну роботу під час визначення готовності до школи, указавши основні завдання, в яких діти допускають помилки (професії батьків, визначення причинно-наслідкових відношень, назви дитинчат тварин, невміння давати повну відповідь).
Учасники вебінару отримали практичні рекомендації, набір вправ, завдань та методик для розвитку готовності дошкільнят до навчання у школі.